top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTalia Kolodny

ארבעה טיפים להוראה בימי קורונה ממומחה עולמי

עצות שימושיות מריצ'רד מאייר, מחלוצי חוקרי המולטימדיה בחינוך, מתוך ראיון באתר Ed-Surge.


ריצ'רד מאייר הוא אחד מחוקרי החינוך המשפיעים בעולם, בפרט בעולמות המדיה והמרחבים הדיגיטלייים. שאלו את מאייר מה הוא ממליץ לאנשי ונשות חינוך לעשות בעידן הקורונה. הנה מספר נקודות מרכזיות מתוך הראיון:


גרפיקה ואמצעים חזותיים עוזרים להבנת רעיונות מורכבים.

כדאי להשתמש גם בתמונות וגם בטקסט, בתנאי שהתמונה רלוונטית. מאייר, ערך ניסוי בשנות התשעים שבו נתן למשתתפים לצפות בסרטון שמסביר את פעולתו המכנית של משאבת גלגל אופניים. חלק מהמשתתפים קיבלו לפני הסרטון טקסט על הנושא. החלק האחר ראו במהלך הסרטון כתוביות שמספקות הסברים. המחקר מצא שהלמידה באמצעות אמצעים חזותיים וטקסט במקביל העלה משמעותית את ההישגים ואת היכולת של הלומדים למצוא פתרונות יצירתיים וטובים יותר לבעיות. לתופעה זו קרא מאייר קידוד דואלי (Dual coding). כלומר, מידע חדש שעובר בשתי צורות שונות (טקסט ושמע, טקסט ותמונה, תמונה ושמע) ייאגר טוב יותר בזיכרון מאשר כל אמצעי בנפרד (רק שמע, רק תמונה או רק טקסט). בבחירה בין פודקאסט לסרטון, ייתכן שסרטון שמקיים את עקרון הקידוד הדואלי יהיה אפקטיבי יותר ללמידה.


לא להקריא מילה במילה מהמצגת.

הקראת הטקסט או חזרה מדוייקת על מה שרואים יוצרת עומס קוגניטיבי ומפריעה ללומדים ולומדות להפנים ולהבין את עומק הרעיונות.

להראות את הדרך.

אפקטיבי בהרבה להראות את עצמכם בסרטון פותרים משוואה או לפתור אותה בזמן אמת בשעור סינכרוני מאשר להכין מראש את הפתרון על הלוח ולדבר עליו. זה מאפשר ללומדים להיות פעילים בתהליך המחשבה והפתרון וגם יוצר יותר הזדהות עם המרצה.

להיות חיוביים.

ההתלהבות והאנרגיה של מרצה או מורה משפיעים מאוד על המוטיבציה ועל ההישגים של לומדים, וזה מוכח מחקרית! לקריאת הראיון המלא מאתר Ed-Surge.

11 צפיות0 תגובות
bottom of page